МП-5-01 Виталик, прости!

Виталик, прости!
  • Участник Grape
  • Название работы МП-5-01 Виталик, прости!
  • Конкурс / номинация МП-5 Фотография
  • Рекламодатель Grape
  • Авторы Креативный директор – Владимир Гарев
    Креатор – Артем Царегородцев
    Арт-директор – Всеволод Навашин
    Директор по новым медиа – Михаил Гейшерик
    Продюссер – Антон Копылов
    PR-менеджер – Арина Светлица
    Фото-продакшен – GrandReport
  • Перевод
    OBJECTIVE
Digital marketing conference is the biggest event for digital marketing professionals in Russia. However, people are not willing to pay for participating in such conferences because they are simply fed up with so called “local celebrities” or speakers with the same reports repeated conference by conference.
    IDEA
To highlight that remarkable fact that only foreign speakers are invited we asked the leading professionals to take part in our ironic photo session. Popular marketing specialists became targets of our campaign showing that they have no chance to participate in DMC as this year only foreign experts are going to be invited.
    EXECUTION
One morning Facebook profile pictures of ten leading professionals in the Russian digital market changed. At the same time strange banners appeared on the most popular marketing websites and information platforms. These profile pictures and banners pictured the professionals bound and gagged. They all led to the page featuring the most popular speakers of the industry with a slogan “Choose a target!”. The user chose the speaker he or she was the most tired of by clicking the appropriate photo and took revenge - we literally gagged all that annoying “celebrities” to give the floor to foreign speakers this year.
    RESULTS
The viral campaign was successful; it had a brilliant PR effect among the Russian advertising community and high level of engagement. People turned out to be really tired of that guys and want some fresh reports and cases. As a result, without spending a dollar on media, Digital marketing conference 2013 had 900 participants and an increase in the amount of ticket sales by 90% compared to the previous year.
  • Описание проекта Digital marketing conference (или DMC) - крупнейшее в России мероприятие для профессионалов в области интернет-маркетинга.

Главной особенностью DMC 2013 было то, что на конференцию были приглашены исключительно иностранные спикеры. Чтобы донести до целевой аудитории уникальность этого события, мы организовали ироничную фотосессию, в которой в роли моделей выступили известные профессионалы digital-индустрии. Креативные директора, владельцы рекламных агентств и известные маркетологи – все они стали мишенью нашей рекламной кампании, показав, что у них нет шансов выступить на DMC 2013, потому что в этом году приглашены исключительно иностранные эксперты. В один момент у звезд российского digital поменялись аватарки facebook на провокационные. В этот же день на релевантных ресурсах появились «странные» баннеры, при клике на которые пользователи попадали на специальную страницу конференции, где были собраны портреты известных в индустрии людей. Пользователь выбирал спикера, от которого устал больше всего, и вершился суд: мы в буквальном смысле заткнули рот всем надоевшим экспертам! Многие с радостью шэрили эти изображения, обсуждали их.

    Мы добились яркого PR-эффекта и высокой вовлеченности пользователей. Не потратив ни рубля на покупку рекламы, мы смогли достичь блестящих результатов. Digital marketing conference 2013 – это 900 аккредитованных участников и рост продаж билетов на 90% по сравнению с предыдущим годом.