Н-4-08 CLOWNS ON THE ROADS

CLOWNS ON THE ROADS
  • Участник GForce/Grey
  • Название работы Н-4-08 CLOWNS ON THE ROADS
  • Конкурс / номинация Н-4 Прочие услуги
  • Рекламодатель Centras Insurance company
  • Авторы Creative Director: Yevgeniy Kostylev, Vasyl Khomko
    Art-Director: Nikita Frankovskiy, Christina Lazareva
    Senior Designer: Semion Mischinenko
    Creative Producer: Askhat Abzhanov
    Client Service Director: Yuliya Tushina
    Account Manager: Maria Gassyuk
  • Описание проекта THE TASK
    Draw the attention of drivers on a voluntary car insurance, which few people buy because do not understand why it is needed.
    The advantage of this insurance - payments are made by both sides, without asking who is to blame.

    Solution:
    In our country, few have voluntary insurance. Therefore, immediately after the accident both drivers start to figure out who is to blame and who should pay for the damages , arguing , cursing, coming up with excuses, even fight , arranging a real circus for others.
    We decided to give drivers the opportunity to look at themselves and clearly explain why you need the voluntary insurance.
    In the busiest places in the city "accidentally" encountered two cars, of which the clowns coming out and started to figure out which of them is to blame for the accident and who should pay for the damage.
    Around a crowd of witnesses gathered instantly attracted spectacle stayed cars, they were photographed, videotaped, discussed laid out in social networks .
    After some time on the site of 'representation' poster appeared with the text "Don’t act like a circus clown! Voluntary insurance Centras Insurance».
    Results:
    - Circuses in three cities across the country have threatened to sue the insurance company
    - Hundreds of mentions in social networks
    - Free articles and discussion in print, online media, and television
    - Number of calls specifically interested in voluntary insurance, for the first week increased by 75%
    - Voluntary insurance began to buy!

    Задача:
    Обратить внимание водителей на добровольное страхование автомобилей, которое мало кто покупает, т.к. не понимают для чего оно нужно.
    Преимущество такого страхования - выплаты производятся обеим сторонам, без выяснения кто виноват.

    Решение:
    В нашей стране мало у кого есть добровольная страховка. Поэтому, сразу после аварии оба водителя начинают выяснять кто виноват и кто должен платить за ущерб, спорят, ругаются, придумывают оправдания, даже дерутся, устраивая настоящий цирк для окружающих.

    Мы решили дать водителям возможность взглянуть на себя со стороны и наглядно объяснить для чего нужно добровольное страхование.
    В самых оживленных местах города «случайно» сталкивались два автомобиля, из которых выходили клоуны и начинали выяснять кто из них виноват в аварии и кто должен платить за ущерб.
    Вокруг мгновенно собиралась толпа зевак, привлеченных зрелищем, останавливались автомобили, их фотографировали, снимали на видео, обсуждали, выкладывали в соцсети.
    Через некоторое время на месте «представления» появлялся постер с текстом «Обойдемся без цирка! Добровольное страхование Centras Insurance».

    Результат:
    - Цирки в трех городах страны пригрозили подать в суд на страховую компанию
    - Сотни упоминаний в социальных сетях
    - Бесплатные статьи и обсуждение в печатных, интернет СМИ, и на телевидении
    - Количество звонков, интересующихся конкретно добровольным страхование, за первую неделю выросло на 75%
    - Добровольное страхование начали покупать!