Д-6-38 Календарь Brandson

Календарь Brandson
  • Участник Brandson
  • Название работы Д-6-38 Календарь Brandson
  • Конкурс / номинация Д-6 Календари
  • Рекламодатель Brandson
  • Авторы Арт-директор: Станислав Антонов
    Дизайн: Иван Пивоваров
  • Перевод This year we decided to dedicate our Brandson calendar to those who sees brand strategy, hidden ideas and subtle publicity stunt – the new coming brand managers.

    So we tried to take their point of view. What if some current events or things that look so natural and traditional are actually part of some promotion plan?

    We chose various significant themes for each year and then just pressed «Submit» button, powering it up with Kafka-control regulator and disabling self-censorship. This way we got milk-chocolate “Arctic Sunrise”, equipment installer for Marilyn Monroe, the Tagil Branding Dude (say, black), yo-ho-ho and a bottle of rum ... Although, no, the rum came up later - after all, we did a calendar for the New Year.

    Let’s put this simple - we just used funny examples to show how branding works. This calendar was meant for our friends and customers – the people who will get the message, understand the metaphor and appreciate some new coups. The final point was made by our production department: they chose appropriate paper that corresponded with this particular concept of vintage textbook. Welcome for reading!
  • Описание проекта Календарь от Brandson в этом году решено было посвятить начинающим брендологам – тем, кто во всём видит бренд-стратегию, тайный замысел или тонкий рекламный ход.
    Мы попытались взглянуть на многое их глазами. Что, если какие-то знаковые, актуальные события или вещи, выглядящие такими естественными и традиционными – на самом деле часть плана продвижения?
    Для каждого месяца была подобрана соответствующая тематика, а потом мы просто нажали на кнопку «Представить», прибавили мощности кафка-регулятором и отключили внутреннюю цензуру. Так и появились шоколад «Arctic Sunrise», монтажник оборудования для Мерлин Монро, Тагильский Брендолог (разумеется, чёрный), йо-хо-хо и бутылка рома… Хотя, нет, ром появился позднее – всё-таки, календарь мы делали к Новому году.
    Проще говоря, мы просто использовали забавные примеры, чтобы показать, как работает брендинг. Календарь предназначался нашим друзьям и клиентам – то есть, людям, которые поймут метафору и оценят фишки. Финальную точку поставил отдел производства: была подобрана бумага, соответствующая концепции винтажного учебного пособия. Рекомендуем к прочтению!